Potrebujete poradiť? Zavolajte Soně +420 800 77 99 77 Po-Pia, 8-16h
Soňa
FAQ

FAQ: Čo vás najčastejšie zaujíma

Prehľad najčastejších otázok a odpovedí na jednom mieste. Nenašli ste, čo hľadáte? Napíšte nám na info@xemel.cz alebo rovno volajte na
+420 800 77 99 77 (Po-Pia 8-16h).

Prvé kroky v Xemeli

  • Registroval som sa, ale vo svojej e-mailovej schránke som nenašiel potvrdzovací e-mail.
    Občas sa e-mail zatúla do spamu, nejedná sa o tento prípad? Skontrolujte prosím priečniky Spam a Hromadné a pokiaľ tam e-mail nenájdete, ozvite sa nám na info@xemel.cz a my dáme všetko do poriadku.
  • Čo sa deje po registrácii?
    Registráciu je nutné potvrdiť kliknutím na odkaz, ktorý príde do vašej e-mailovej schránky. Váš Xemel účet sa tak aktivuje. Po potvrdení e-mailu môžete začať ladiť svoje produktové feedy. Prihláste sa do Xemela a pridajte svoj prvý e-shop spoločne s feedom pre porovnávače. Pokiaľ ste sa do Xemela registrovali na základe pridelenia prístupov iným užívateľom, objaví sa zdieľaný e-shop vo vašom Zozname e-shopov a vy môžete hneď prejsť k editácii feedu.
  • Môžem pridať a spravovať viac e-shopov?
    Áno. Po registrácii a prihlásení do užívateľského rozhrania si k svojmu profilu postupne pridáte jednotlivé e-shopy
    a k nim potom feedy tovarových porovnávačov, marketplace a ďalších reklamných systémov.

Feedy

  • Aké formáty produktových feedov dokáže Xemel spracovať?
    Xemel podporuje XML a CSV, a to ako archivované (napr. gzip), tak nearchivované. Pokiaľ vám váš feed generuje skript (napr. PHP), dokážeme ho tiež spracovať.
  • Nenašiel som svoj formát feedu medzi Xemelom podporovanými typmi feedov.
    Každý systém má definovanú svoju špecifikáciu feedov. Pokiaľ do Xemela nahrávate feed, ku ktorému vám Xemel jeho formát nenašepká (= nie je v zozname podporovaných feedov), má to riešenie. Definujeme vám Custom feed, tzn. pripravíme typ feedu podľa vašej špecifikácie. Po napojení Custom feedu na váš e-shop sa pri pridaní feedu v poli Typ feedu našepká Custom feed a vy môžete feed zadať a pustiť sa do úprav.
  • Pri pridaní feedu mi vyskočila chyba: „403 - chyba pri pridaní feedu”. Čo mám urobiť?
    Feed do Xemela nie je možné pridať, pretože nemáme oprávnenie ho sťahovať. S najväčšou pravdepodobnosťou máte definovaný whitelist (buď na základe User Agenta alebo IP). Prosím, kontaktujte správcu vstupného feedu a naše údaje doplňte - UA: XeMeL www.xemel.cz, IP: 93.185.102.160
  • Ako často sa generuje feed? Môžem frekvenciu generovania zmeniť?
    Xemel aktualizuje vaše feedy automaticky každých 45 minút. Po dohovore je možné frekvenciu generovania zrýchliť na každých 20 minút, alebo aktualizáciu nastaviť na menej častú - čo 4 hodiny alebo jedenkrát denne. Pre nastavenie špeciálnej frekvencie nás kontaktujte.
  • Aké sú limity pre počet produktov?
    Žiadne obmedzenia týkajúce sa počtu produktov v rámci feedu aktuálne nemáme. Sme limitovaní len veľkosťou vstupného feedu. Ten nesmie presiahnuť 2 GB.
  • Je Xemel bezpečný? Akú mám istotu, že budú feedy vždy dostupné?
    S Xemelom sú vaše dáta v bezpečí. Prezentačný web aj administračné rozhranie prenáša dáta šifrovane (protokol https). Zálohujeme výstupné aj vstupné feedy. URL výstupných feedov obsahuje hash a ich adresa sa tak stáva neuhádnuteľná. K výstupnému feedu generujeme niekoľko symlinkov. V budúcnosti budete mať možnosť jednotlivé symlinky zakazovať či generovať nové. V prípade prázdneho výstupného feedu (z dôvodu chyby vo vstupnom feede, chyby nastavenia pravidiel v Xemeli, obmedzenia sortimentu vo vstupnom feede, chyby v sieti prevádzkovateľa vstupného feedu, vypadnutie jeho serveru a iné) Xemel pri spracovaní rozpozná problém a ponechá na výstupe predošlý feed (feed dostupný pred chybou) ako zálohu.

Práca v Xemeli

  • Ako na nastavenie úprav v Xemeli?
    Úpravy vo feedoch sa vykonávajú v administrácii Xemela na stránke Editácia feedu. Tu môžete vykonávať úpravy hromadne pomocou pravidiel, importu CSV súboru či na úrovni jednotlivých produktov pomocou manuálnych zmien. Neviete si rady s konkrétnym problémom? Popíšte ho a odošlite na info@xemel.cz. Radi vám pošleme návod, ako problém riešiť alebo ho po dohovore vyriešime za vás.
  • Môžem preimportovať pravidlá medzi feedmi?
    Áno, pravidlá z jedného feedu do druhého naimportujeme za vás. V prípade záujmu nám zašlite požiadavku na info@xemel.cz spolu s informáciou, o aký e-shop a feedy sa jedná.
  • Chcem nazdieľať svoj e-shop inému užívateľovi/e-mailu, je to možné?
    Po pridaní e-shopu spolu s feedom sa stávate Vlastníkom e-shopu. Ako Vlastník môžete ku každému feedu nazdieľať prístup Správca. Aby mal Správca právo editovať feed, musí byť registrovaným užívateľom Xemela. Kde nájsť prístupové práva? V pravom hornom rohu stránky v menu pod názvom vášho účtu.
  • Môžem si do Xemela previesť pravidlá z iných editorov feedov?
    Rozhodne áno. Všetky existujúce pravidlá a nastavenia si do editora môžete ručne preniesť. Xemel si tak lepšie preskúmate a objavíte, čo všetko vie. Navyše nebude na škodu urobiť si poriadok v pravidlách, ktoré sa vám za mesiace a roky v inom editore nahromadili, a spomaľujú naťahovanie aktuálnych dát a generovanie feedu. Po dohovore môžeme pravidlá previesť za vás, stačí nás kontaktovať.
  • Čo mám robiť, keď si s niečím neviem rady?
    V Xemeli nájdete prepracovaný systém návodov. Ku každej funkcionalite sme navyše pridali vysvetlivky (ikonka „i“). Ak potrebujete problém pochopiť do hĺbky, mrknite na naše videá, alebo si prečítajte podrobný návod v administrácii Xemela. Ak ani potom nebudete vedieť, čo s tým, napíšte nám na info@xemel.cz alebo rovno volajte na +420 800 77 99 77 (Po-Pia 8-16h).

Testovacie obdobie

  • Kedy začína testovacie obdobie a aké je dlhé?
    Testovacie obdobie začína pridaním e-shopu spolu s feedom. Od tejto chvíle máte 14 dní na to, abyste si Xemel zadarmo preklikali a otestovali. Po uplynutí 14 dní máte Xemel k dispozícii naviac zadarmo do konca mesiaca. Fakturovať sa začína na začiatku nasledujúceho mesiaca.
  • Skončilo mi 14-dňové testovacie obdobie, ako prejsť do plateného režimu?
    Do plateného režimu prejde Xemel automaticky, ale pre plynulú prevádzku potrebuje jednu vec – vyplnené fakturačné údaje. Prejdite do administrácie Xemela, kliknite na názov účtu v pravom hornom rohu stránky, potom na fakturačné údaje a tu fakturačné údaje vyplňte.
  • Čo sa stane, keď po bezplatnom testovaní nebudem chcieť pokračovať?
    Pokiaľ nevyplníte fakturačné údaje, váš e-shop v našom nástroji vypneme a vy si do rozhrania porovnávača jednoducho vrátite pôvodný XML feed. Pokiaľ budete chcieť Xemel začať opäť používať, stačí nás kontaktovať a my vám e-shop prepneme do aktívneho režimu.
  • Chcem zmazať/vypnúť e-shop alebo deaktivovať účet ešte v testovacom období.
    Zmazať e-shop môžete sami vo svojom Zozname e-shopov pomocou tlačidla s ikonkou nastavenia na úrovni daného
    e-shopu. Po otvorení formulára kliknite na možnosť VYMAZAŤ E-SHOP. Pokiaľ si prajete Xemel nepoužívať iba dočasne, teda aby všetky vykonané zmeny v Xemeli zostali uložené, ale e-shop už nebol fakturovaný, kontaktujte nás, e-shop za vás vypneme. Tiež pre deaktiváciu celého účtu je nutné nám dať vedieť, deaktiváciu vykonáme za vás.

Fakturácia Xemela

  • Aká je cena Xemelu?
    Mesačné platby za nástroj sa odvíjajú od počtu produktov vo všetkých výstupných feedoch e-shopu. Cenník nájdete TU. Pri zrýchlenej frekvencii generovania je cena dvojnásobná. Náš nástroj máte v rámci mesačných platieb k dispozícii
    a všetky úpravy si v ňom môžete vykonávať sami. Pokiaľ si prajete, nech feedy upravujeme my, feedy pripravíme podľa zadania alebo definujeme špeciálnu službu navyše (napr. definovanie Custom feedu), jedná sa už o platenú správu. Cenu týchto služieb stanovujeme individuálne podľa náročnosti požiadavky.
  • Mám svoj e-shop na českých aj slovenských porovnávačoch, musím platiť každý zvlášť?
    Platíte vždy za e-shop s vlastnou doménou. Pokiaľ teda inzerujete na českých a slovenských porovnávačoch pod jednou doménou, zaplatíte za jeden e-shop. Pokiaľ ale inzerujete na českých a slovenských porovnávačoch na dvoch doménach (napr. Shop.cz na Heureka.cz a Shop.sk na Heureka.sk), zaplatíte za dva e-shopy.

Xemel sa naučíte ovládať za pár minút.

Presvedčte sa sami. Vyskúšajte Xemel na 14 dní zadarmo a zistite, ako veľmi vám uľahčí život.